اشتباهات رایج در استفاده از ایونتهای کانستراکت 2
|نوشتن اعداد خیلی کوچک در Every X seconds
اشتباه بعدی استفاده از مقادیر خیلی کوچک برای زمان در کاندیشن Every X seconds است، مثل Every 0.01 seconds. نرخ فریم بیشتر بازیها 60 FPS است، که در این صورت زمان سپری شدن هر فریم حدود 16ms (شانزده هزارم ثانیه) است. هر کاندیشن یکبار در هر تیک بررسی میشود، پس حدّاکثر میتواند یکبار در هر تیک اجرا شود، بنابراین اگر زمانی را که در این ایونت مینویسید کمتر از 0.016 باشد، در هر تیک اجرا میشود، حتّی اگر نرخ فریم پایین بیاید، مثلاً در 10 FPS هر تیک حدود 0.1 ثانیه میشود، که باعث میشود باز هم ایونت شما در هر تیک اجرا شود، بنابراین، این کاندیشن دقیقاً همان کار کاندیشن Every tick را انجام میدهد. و همانطور که گفته شد، خود Every tick نیز در اکثر مواقع اضافی است و میتوان حذفش کرد. پس اگر کاندیشن Every X seconds دارای بازهی زمانی کمتر از 0.016 ثانیه باشد، میتوانید به راحتی آن را حذف کنید و هیچ فرقی در بازیتان نبینید.
سلام وخسته نباشید به داداش گلم اقامجتبی
من 2تابازیکن دارم که میخوام به هرکدوم یک ماموریت مخصوص بدم که هرکدوم وظیفه داده شده راانجام بده. به طور واضح تربگم میخوام وقتی به پلیر Aماموریت دادم به ماموریتش به پردازه و درهمان زمان من پلیر Bرا ماموریت بدم
ایشالا جوابمو بگیرم
علیک سلام
لطفاً سؤالاتتون رو در انجمن بپرسید.
سلام خسته نباشید
میخواستم بدونم چگونه stop و play برای بازی ام بسازم؟؟؟
ممنون
علیک سلام،
میتونید جلسهی ششم دورهی تابستانی ما رو ببینید:
http://construct2.ir/showthread.php?tid=609
خواهش میکنم