اشتباهات رایج در استفاده از ایونت‌های کانستراکت 2

نوشتن اعداد خیلی کوچک در Every X seconds

اشتباه بعدی استفاده از مقادیر خیلی کوچک برای زمان در کاندیشن Every X seconds است، مثل Every 0.01 seconds. نرخ فریم بیشتر بازی‌ها 60 FPS است، که در این صورت زمان سپری شدن هر فریم حدود 16ms (شانزده هزارم ثانیه) است. هر کاندیشن یک‌بار در هر تیک بررسی می‌شود، پس حدّاکثر می‌تواند یک‌بار در هر تیک اجرا شود، بنابراین اگر زمانی را که در این ایونت می‌نویسید کمتر از 0.016 باشد، در هر تیک اجرا می‌شود، حتّی اگر نرخ فریم پایین بیاید، مثلاً در 10 FPS هر تیک حدود 0.1 ثانیه می‌شود، که باعث می‌شود باز هم ایونت شما در هر تیک اجرا شود، بنابراین، این کاندیشن دقیقاً همان کار کاندیشن Every tick را انجام می‌دهد. و همان‌طور که گفته شد، خود Every tick نیز در اکثر مواقع اضافی است و می‌توان حذفش کرد. پس اگر کاندیشن Every X seconds دارای بازه‌ی زمانی کمتر از 0.016 ثانیه باشد، می‌توانید به راحتی آن را حذف کنید و هیچ فرقی در بازی‌تان نبینید.

سؤالات فنی خود را فقط در انجمن بپرسید. در غیر این صورت پاسخ داده نخواهد شد.
۴ نظر

افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق برای مرجع تخصصی کانستراکت محفوظ است.