اشتباهات رایج در استفاده از ایونتهای کانستراکت 2
|کاندیشن Every tick اضافی
طبق اصول فنّی، کاندیشن Every tick فقط به معنی ‘true’ (درست) است. روش اجرای ایونتها به اینگونه است که فقط وقتی اکشنهایشان را اجرا میکنند که ‘true’ باشند. بنابراین، افزودن Every tick به هر ایونتی که دارای کاندیشن دیگری است هیچ تأثیری ندارد. در ایونت زیر کاندیشن Every tick زاید است:
بهتر است به گونهای از ایونتها استفاده کنیم که در حدّ امکان خلاصه باشد، پس باید این کاندیشن حذف شود:
این ایونت دقیقاً مثل ایونت قبلی عمل میکند، و از آن سادهتر است.
دلیل نامگذاری این کاندیشن به Every tick این است که دستورات ایونت شیت در هر تیک (زمان نمایش یک فریم، که معمولاً یک شصتم ثانیه است) یک بار بررسی میشوند. ایونتی که فقط شامل یک کاندیشن Every tick باشد، به خودی خود در هر تیک اجرا میشود، پس این نامگذاری دقیق است و به ما میگوید این کاندیشن برای چه کاری است. امّا اگر مثل مثال اوّل بیخودی از آن استفاده کنیم ممکن است کمی گمراهکننده شود، زیرا قطعاً اکشنها در هر تیک یکبار اجرا نمیشوند!
ایونتی که هیچ کاندیشنی نداشتهباشد نیز در هر تیک اجرا میشود، امّا این برای یک تازهکار کمی مبهم است، به همین دلیل توصیه میکنیم از کاندیشن Every tick استفاده کنید، مگر اینکه بخواهید در قالب سابایونت اکشنهایی را بعد از یک سابایونت دیگر اجرا کنید، در این مورد یک ایونت بدون کاندیشن مناسبتر است. مثال زیر این مورد را نشان میدهد: در اینجا از ایونتی بدون کاندیشن استفاده کردیم، زیرا اکشن Go to Layout 1 باید بعد از بررسی کردن تعداد پلیرها اجرا شود. این کار باعث میشود فکر نکنیم این ایونت باید در هر تیک اجرا شود.
سلام وخسته نباشید به داداش گلم اقامجتبی
من 2تابازیکن دارم که میخوام به هرکدوم یک ماموریت مخصوص بدم که هرکدوم وظیفه داده شده راانجام بده. به طور واضح تربگم میخوام وقتی به پلیر Aماموریت دادم به ماموریتش به پردازه و درهمان زمان من پلیر Bرا ماموریت بدم
ایشالا جوابمو بگیرم
علیک سلام
لطفاً سؤالاتتون رو در انجمن بپرسید.
سلام خسته نباشید
میخواستم بدونم چگونه stop و play برای بازی ام بسازم؟؟؟
ممنون
علیک سلام،
میتونید جلسهی ششم دورهی تابستانی ما رو ببینید:
http://construct2.ir/showthread.php?tid=609
خواهش میکنم