نکاتی در مورد ساخت بازی

بسم الله الرّحمن الرّحیم. سلام به همه،
امروز می‌خوام چند نکته برای ساخت سریع‌تر و بدون استرس بازی بهتون بگم.

نکته ۱:
قبل ازاین‌که شروع کنید به ساخت بازی، همه‌ی ایده‌هاتون رو روی کاغذ سفید بنویسید نه توی کامپیوترتون!

وقتی به ایده‌ی ثابتی رسیدید اون رو طرف دیگه‌ی کاغذتون بنویسید
(صرفه جو باشید، بیش از حد کاغذ مصرف نکنید) !
این کار را برای داستان‌ها، مأموریت قهرمان داستان، نام بازی‌کن، اسم بازی و… انجام دهید

مثال:
ایده‌هایی برای اسم قهرمان
طرف اوّل: دانی‌دور، سیلی، مکس، جانور کاغذی
طرف دوم: جانور کاغذی
ایده‌هایی برای داستان
طرف اوّل: شاهزاده اسیر است، قهرمان اسیر است.
طرف دوم: شاهزاده اسیر است.

نکته ۲:
طرّاحی‌هاتون رو روی کاغذ واقعی انجام بدید (توصیه می‌شه که رنگشون نکنید)
و بعد اون‌ها رو اسکن کنید و با کامپیوتر روی طرّاحی دستی‌تون نقاشی بکشید و رنگش کنید.
یا…
اگه اسکنر ندارید فقط از روی کاغذ توی کامپیوتر طرّاحی کنید
چرا باید توی کاغذ طرّاحی کنیم؟ چون وقتی اون رو با دست می‌کشید، شانس بیشتری دارید تا به نتیجه‌ای نزدیک به چیزی که می‌خواین برسید

نکته ۳:
قبل از شروع برنامه نویسی باید همه‌ی طرّاحی‌هاتون رو انجام داده باشید
به خاطر این‌که مجبور نباشید هر روز برنامه‌نویسی‌تون رو متوقّف کنید تا اشیاءتون رو طرّاحی کنید

نکته ۴:
بهترین منابع اطّلاعات، بازی‌بازها هستند، می‌تونید از اونا بپرسید که چه جور بازی‌ای رو دوست دارند و اطّلاعات خوبی ازشون به دست بیارید

نکته ۵:
به خودتون استرس ندهید.
وقتی زمانی رو به فکر کردن درمورد بازی‌تون اختصاص بدید بازی بهتری می‌سازید، پس اگه می‌خواین نتیجه‌ی بهتری بگیرید فقط کار کنید و به خودتون استرس راه ندهید.

پایان
امیدوارم از این آموزش بهره ببرید.
منبع (انگلیسی): https://www.scirra.com/tutorials/242/tips-and-tutorials-game-programming

سؤالات فنی خود را فقط در انجمن بپرسید. در غیر این صورت پاسخ داده نخواهد شد.
۳ نظر

افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق برای مرجع تخصصی کانستراکت محفوظ است.